SINAR KEBANGKITAN

Sinar merupakan satu dari kebangkitan untuk pemuda pemudi atau lebih mudah digelar SYABAB..bukan bertujuan untuk berkata kepada sesiapa namun untuk ingatan kepada diri sendiri dan sahabat yang sering terleka dan lalai dengan perkara yang bukan-bukan.Kerana di tangan merekalah letaknya kepimpinan akan datang,jika elok masa kini maka eloklah akan datang.Namun bukan mudah mereka diumpamakan kain putih yang mana perlu dicorak.dengan warna yang cantik dan molek dipandang.Begitu juga seperti syabab mereka perlu dimasak dengan pengalaman dan disuap dengan ilmu agar dapat menghasilkan kepimpinan yang mantap dan membentuk sesebuah kejayaan sebuah negara.
Mungkin seorang pemuda tidak mengerti kesan yang membawa petunjuk,Sedang terbitnya matahari membawa cahaya terang.(Syair Imam Ahmad bin Hanbal)

Wednesday, July 29, 2009

Tujuan kita hidup


Alhamdulillah hari ini sempat bagiku bermuhasabah buat seketika diri ini ...walaupun hanya sempat untuk mendengar beberapa minit tazkirah yang disampaikan oleh sahabat...justeru dalam hidup kita sebagai manusia sharusnya punyai tujuannya .jika tidak bak sampan yang hanyut tanpa didayung....yang mane ikut saje kemana nak pergi....satu lagi tertarik untuk mengatakan berkaitan makan yang mana betul makan untuk hidup? atau hidup untuk makan? tepuk dada tanye iman dan hati masing-masing........yang mane jawapan yang kalian ingin berikan terpulanglah>>>>>kerana semuanya sudah mampu untuk berfikir........sekali lagi syukur kerana diberi peluang untuk diri ini dan kalian semua untuk bernafas waktu ini........ :)

No comments:

Post a Comment

Al-QURAN kitabku