SINAR KEBANGKITAN

Sinar merupakan satu dari kebangkitan untuk pemuda pemudi atau lebih mudah digelar SYABAB..bukan bertujuan untuk berkata kepada sesiapa namun untuk ingatan kepada diri sendiri dan sahabat yang sering terleka dan lalai dengan perkara yang bukan-bukan.Kerana di tangan merekalah letaknya kepimpinan akan datang,jika elok masa kini maka eloklah akan datang.Namun bukan mudah mereka diumpamakan kain putih yang mana perlu dicorak.dengan warna yang cantik dan molek dipandang.Begitu juga seperti syabab mereka perlu dimasak dengan pengalaman dan disuap dengan ilmu agar dapat menghasilkan kepimpinan yang mantap dan membentuk sesebuah kejayaan sebuah negara.
Mungkin seorang pemuda tidak mengerti kesan yang membawa petunjuk,Sedang terbitnya matahari membawa cahaya terang.(Syair Imam Ahmad bin Hanbal)

Saturday, August 21, 2010


Bissmillahirahmanirahim..........

hermmmm...alhamdulillah,,bersyukur kepada Allah S.W.T..kerana limpah kurnianya,,dapat kita bertemu untuk ramadhan kali ..ini.. indah ciptaannya, maha suci Allah yang menciptakan siang dan malam. Terasa sangat nak berkongsi mengenai ramadhan kali ini..di harapkan semua rakan-rakan seperjuangan dapat melalui setiap detik ramadhan ini dengan tenang dan kikhlasan yang tinggi agar mampu mengecapi nikmat dan kemanisan rahmat dari Allah.

ibarat beluncas yang asalnya jika terkena pada tubuh akan berasa gatal....lalu ditukarkan kepada kepompong yang lama dan akhirnya bertukar kepada seekor rama-rama yang cantik..begitu indah ciptaan Allah terhadap makhluknya... begitu juga kita sebagai manusia gunakanlah kesempatan ramadhan kali ini yang dulunya ada yang dirinya bersifat nakal,erm dengan kat lain suka mengusik sana sini,,,mengacau sana sini,mengumpat tut sana tut sini,,ada yang tinggal solat ,,rasa benci kepada sesama insan he2..banyak lagi benda2 lgha yang lain....gunakan kesempata bulan mulia ini untuk bersama2 kita bermuhasabah ,bertaubat agar mampu untuk kita menjadi yang soleh dan solehah selepas ini...insyaAllah.....( ingatan untuk diri ku ini juga sahabat yang lain)..

Ya Allah berikanlah kesempatan di bulan ramadhan ini untuk ku melaluinya dengan penuh makna,,agar dapat diberi ruang dan kesempatan untkku menjadi di antara yang mendapat rahmat mu ya Allah... kurniakan keberkatan dan kesempurnaan kepadaku juga sahabat-sahabat sperjuangan ku ya Allah... amin.......erm...semoga ramadhan kita kali ini penuh makna..SELAMAT BERSAHUR DAN BERBUKA KEPADA SEMUA..SALAM RAMADHAN...:)

No comments:

Post a Comment

Al-QURAN kitabku