SINAR KEBANGKITAN

Sinar merupakan satu dari kebangkitan untuk pemuda pemudi atau lebih mudah digelar SYABAB..bukan bertujuan untuk berkata kepada sesiapa namun untuk ingatan kepada diri sendiri dan sahabat yang sering terleka dan lalai dengan perkara yang bukan-bukan.Kerana di tangan merekalah letaknya kepimpinan akan datang,jika elok masa kini maka eloklah akan datang.Namun bukan mudah mereka diumpamakan kain putih yang mana perlu dicorak.dengan warna yang cantik dan molek dipandang.Begitu juga seperti syabab mereka perlu dimasak dengan pengalaman dan disuap dengan ilmu agar dapat menghasilkan kepimpinan yang mantap dan membentuk sesebuah kejayaan sebuah negara.
Mungkin seorang pemuda tidak mengerti kesan yang membawa petunjuk,Sedang terbitnya matahari membawa cahaya terang.(Syair Imam Ahmad bin Hanbal)

Sunday, November 21, 2010

KU BERSYUKUR PADAMU


erm....jika esok masih diberi ruang dan kesempatan bagiku untuk menebus segala dosa2 lalu yang telah banyak dilakukan,,,,insan biasa yang sering melakukan kesilapan,,jika esok masih diberi ruang untuk memohon keampunan darimu,,aku bersyukur ya Allah. jika esok masih diberi ruang untuk menghirup udara milikmu ni ,,ku bersyukur ya Allah. Jika esok masih mampu gerakkan anggota badan milikmu ini ,, aku bersyukur ya Allah. setiap desir angin yang kudengar,,,ku bersyukur atas nikmat ini ya Allah. setiap degup detap jantung ini,, aku bersyukur atas nikmat ini ya Allah

aku bersyukur atas segala nikmat kurnianmu Ya Allah... kalau dikumpulkan seluruh air laut di dunia ini untuk dijadikan dakwat, tidak cukup untuk menuliskan semuanya. Kalau dikumpulkan semua pokok-pokok di dunia ini supaya dijadikan batang pena bagi menuliskan segala nikmat Allah itu nescaya habis semuanya sebelum sempat menuliskan semua nikmat Allah itu.... SubhanaAllah..

Ya Allah jangan engkau mencabut dan menarik segala nikmat dan rasa syukur dari hatiku ya Allah,,, andainya ditarik nikmat dan rasa syukur ini,,akan membuatkanku bebal,tuli,buta dan mati......

YA ALLAH AKU BERSYUKUR
ATAS SEGALA NIKMAT KURNIANMU


Ya Allah..Bantulah hambamu untuk (senantiasa) mengingat-Mu,bersyukur kepada-Mu, serta memperbaiki (kualiti) ibadahku kepada-Mu.




2 comments:

  1. hehe...ckit2 merapu...tapi dalam hati ada risau jugak kalau2 nikmat yang diberi ditarik semula....hemmm.

    ReplyDelete

Al-QURAN kitabku