SINAR KEBANGKITAN

Sinar merupakan satu dari kebangkitan untuk pemuda pemudi atau lebih mudah digelar SYABAB..bukan bertujuan untuk berkata kepada sesiapa namun untuk ingatan kepada diri sendiri dan sahabat yang sering terleka dan lalai dengan perkara yang bukan-bukan.Kerana di tangan merekalah letaknya kepimpinan akan datang,jika elok masa kini maka eloklah akan datang.Namun bukan mudah mereka diumpamakan kain putih yang mana perlu dicorak.dengan warna yang cantik dan molek dipandang.Begitu juga seperti syabab mereka perlu dimasak dengan pengalaman dan disuap dengan ilmu agar dapat menghasilkan kepimpinan yang mantap dan membentuk sesebuah kejayaan sebuah negara.
Mungkin seorang pemuda tidak mengerti kesan yang membawa petunjuk,Sedang terbitnya matahari membawa cahaya terang.(Syair Imam Ahmad bin Hanbal)

Sunday, December 5, 2010

EPAL :)


Angin petang meniup sepoi indah bak hembusan yang nyaman sekali...si epal termenung keseorangan sambil difikirannya ligat memikirkan sehingga sekarang masih belum ada seorang manusia yang menyuntingnya...ia berasa hairan mengapa dirinya yang mulus kulitnya, manis rasanye,cute tidak diendahkan..sedangkan rakan-rakannya yang lain telah disentuh masih ramai lagi peminat...??//
Memang tidak dinafikan kecomelan si epal ini..siapa yang melihat pasti meleleh air liurnya. Tetapi, akal yang tidak mampu menandingi perasaan takut yang menyelubungi si epal. Pada suatu pagi yang malang, si epal telah menggugurkan dirinya dari pohon tersebut. Dihatinya dirasakan gembira bukan kepalang. " erm sebentar lagi pasti aku akan menjadi rebutan manusia", getus hatinya sambil tersenyum semdirian.
Disangkakan indah,,rupanya hari berganti minggu, minggu berganti bulan,gembiranya bertukar hiba dan sedih..lantas kesedihan itu membawa kekecewaan.. kini tiada lagi kemulusan kulitnya,,semuanya bertukar menjadi buruk dan busuk..ulat memenuhi badanya. Si epal begitu kecewa kerana tiada seorang manusia pown yang mengambilnya.
**********************************************************************************
Ingatlah wahai kaum hawa..dirimu ibarat epal yang berharga,berada di puncak,susah digapai. Betapa tingginya maruahmu. Namun jangan dikau khuatir kerana dirimu akan menjadi milik seseorang yang hebat dan baik kerana berjaya mendapatkanmu :)

No comments:

Post a Comment

Al-QURAN kitabku